Σάββατο, 21 Μαρτίου 2009

Τα dvd της Κυριακής

Έχω κέφια σήμερα. Έτσι, λέω να σας δώσω μερικά στοιχεία για τα dvd που θα δώσουν αύριο, Κυριακή 22 Μαρτίου 2009, οι εφημερίδες.

"Η Εκδίκηση Είναι Δική Μου"
Ποιος: η ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ,
Τι: η cult ταινία "Η Εκδίκηση Είναι Δική Μου", σε σκηνοθεσία Μάρλον Μπράντο, με πρωταγωνιστή τον ίδιο (original title: One Eyed Jacks)
Υπόθεση: Μετά από μία ληστεία, ο Dad(Καρλ Μάλντεν), αποφασίζει να κρατήσει όλα τα χρήματα για λογαριασμό του κι αφήνει τον συνεργό και φίλο του Rio (Μάρλον Μπράντο) στα χέρια του σερίφη. Χρόνια μετά, ο Rio καταφέρνει να αποδράσει και αναζητά τον Dad. Μόνον που τώρα, ο παλιός ληστής, είναι ένας αξιοσέβαστος σερίφης στην Καλιφόρνια, που ζει με το φόβο της επιστροφής του Rio. Η συνέχεια επί της (μικρής) οθόνης...
Κριτική: Σκηνοθεσία Μπράντο, ερμηνεία Μπράντο... Μόνον και μόνο για ιστορικούς λόγους, αξίζει της προσοχής μας. Είναι και καλό γουέστερν.


"Οι Δολοφόνοι"
Ποιος: Πάλι η ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
Τι: "Οι Δολοφόνοι", σε σκηνοθεσία Ντον Σίεγκελ, με τον Λι Μάρβιν και την (αστυνομικίνα) Άντζι Ντίκινσον(original title "The Killers").
Υπόθεση: Δυο εκτελεστές αναζητούν τους λόγους που, το τελευταίο τους θύμα, ένας οδηγός αγώνων, στεκόταν και τους κοιτούσε αδιάφορος, όταν τον "καθάριζαν".
Κριτική: Στο ρόλο του καθάρματος με το διπλό πρόσωπο ο... Ρόναλντ Ρίγκαν! Αξίζει τον κόπο για... ιστορικούς λόγους, αλλά κι επειδή στηρίζεται σε διήγημα του Έρνεστ Χέμινγουέι.




"Charley Varrick"
Ποιος: Ξανά μανά η ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
Τι: "Charley Varrick" σε σκηνοθεσία (πάλι) Ντον Σίεγκελ, με τον Ουόλτερ Ματάου (ελληνικό τίτλο δεν γνωρίζω).
Υπόθεση: Ο Τσάρλι Βέιρικ (Ουόλτερ Ματάου) και οι φίλοι του ληστεύουν το υποκατάστημα μιας τράπεζας σε επαρχιακή πόλη. Κι ενώ περιμένουν "λίγα ψιλά" για τις ανάγκες τους, διαπιστώνουν ότι το χρηματοκιβώτιο περιείχε ένα τεράστιο ποσόν.
Κριτική: Δεν την έχω δει, δεν την έχω ξανακούσει. Η εφημερίδα ακολουθεί την πεπατημένη: Ένα dvd γνωστής ταινίας, ένα ενδιαφέρον κι ένα ό,τι να ΄ναι κι αν βγει καλό, βγήκε.



"Τα Χρόνια της Αθωότητας"
Ποιος: Η Καθημερινή
Τι: Ταινία εποχής σε σκηνοθεσία Μάρτιν Σκορτσέζε, με τους Ντάνιελ Ντέι Λιούις, Μισέλ Πφάιφερ, Γουινόνα (we love you) Ράιντερ(original title: The Age of Innocence).
Υπόθεση: Στη Νέα Υόρκη του 1900, νεαρός δικηγόρος αγαπά χωρισμένη κυρία, ενώ είναι αρραβωνιασμένος με την ανιψιά φίλου του.
Κριτική: Εκείνη την εποχή, κάτι τέτοιο σήμαινε καταστροφή. Σήμερα θα σήμαινε ένα γρήγορο διαζύγιο. Ακόμη και στις χειρότερες στιγμές του, ο Σκορτσέζε είναι πάντα Σκορτσέζε. Εδώ παίρνει υπέροχες ερμηνείες, ειδικά από τον Ντάνιελ Ντέι Λιούις, τον οποίο, είτε τον βλέπουμε ως Ιρλανδό χίπι, είτε ως παράλυτο φοιτητή, είτε ως ινδιάνο, είτε ως αρχηγό συμμοριών στα 1900, είτε ως νεαρό δανδή, είτε ως αιμοατοβαμμένο πετρελαιά, μας πείθει απόλυτα.

"Batman Begins"
Ποιος: Το Πρώτο Θέμα
Τι: Άλλη μία ταινία με τον Batman, σε σκηνοθεσία Κρίστοφερ Νόλαν, με τον Κρίστιαν Μπέιλ και τον Μάικλ Κέιν. Στο ρόλο του κακού, ο Λίαμ Νίσον(Original Title: Batman Begins).
Υπόθεση: Πώς άρχισαν όλα. Ο μικρός Μπρους Γουέιν που πέφτει στο πηγάδι με τις νυχτερίδες, η μεγάλη του αγάπη που αναγκάζεται να παρατήσει "για το καθήκον", η σχέση του με τον αρχι-επιθεωρητή της αστυνομίας, πώς σκοτώθηκαν οι γονείς του (τεράστια η αναντιστοιχία με την πρώτη ταινία, αλλά πιο "γήινη" η εξέλιξη).
Κριτική: Η ταινία παίζει το ρόλο του προλόγου για τον "Σκοτεινό Ιππότη" που ακολούθησε -και μας άφησε με το στόμα ανοικτό. Ο Μπέιλ είναι ο πιο "σκοτεινός" Batman, ο Νίσον άριστος, ο Κέιν ο προστάτης-μπάτλερ που χρειάζεται ένας σούπερ ήρωας...

"Το Εξπρές του Μεσονυκτίου"
Ποιος: Το Βήμα της Κυριακής
Τι: Η ταινία σταθμός του Alan Parker, με τον νεαρό (τότε) Μπραντ Ντέιβις (αλήθεια πού χάθηκε αυτός μετά τον "Καβγατζή";) και τον (ακόμη πιο νεαρό) Τζον Χαρτ. Original Title: Midnight Express.
Υπόθεση: Νεαρός αμερικανός που κάνει τις διακοπές του στην Κωνσταντινούπολη, αποφασίζει, φεύγοντας από τη χώρα, να πάρει μαζί του, για ενθύμιο, μερικά κιλά ναρκωτικά. Συλλαμβάνεται στο αεροδρόμιο και οδηγείται σε φυλακή - κάτεργο, για να γνωρίσει από πολύ κοντά τι σημαίνει σωφρονισμός στη γειτονική χώρα (στη δεκαετία του '70) και τι "οθωμανικό δίκαιο".
Κριτική: Ό,τι και να πει κανείς για μια τέτοια ταινία είναι λίγο. Ο Άλαν Πάρκερ, της εποχής πριν το The Wall Και το Birdie, είναι, με μία λέξη, καταπληκτικός. Σφίγγεται η καρδιά σου σε κάθε σεκάνς στις φυλακές, πανηγυρίζεις όταν ο -σε κατάσταση αμόκ- πρωταγωνιστής κόβει, με τα δόντια του, τη γλώσσα του ρουφιάνου συγκρατούμενου και τη φτύνει αηδιασμένος -από την προδοσία- και ιδρώνεις έως ότου, μεταμφιεσμένος σε φύλακα, καταφέρει να αποδράσει. Το σενάριο(βιβλίο) των Μπίλι Χέιζ και Ουίλιαμ Χόφερ στηρίζεται στην αληθινή ιστορία που έζησε ο πρώτος της δυάδας των συγγραφέων. ΜΗΝ ΤΟ ΧΑΣΕΤΕ.

"H Γέφυρα του Άρνεμ"
Ποιος: Το Έθνος
Τι: Πολεμική ταινία του Ρίτσαρντ Ατένμπορο, με τους Ντερκ Μπόγκαρτ, Τζέιμς Κάαν, Μάικλ Κέιν, Σον Κόνερι, Έντουαρτ Φοξ, Έλιοτ Γκουλντ, Τζιν Χάκμαν, Άντονι Χόπκινς, Ράιαν Ο' Νιλ, Χάρντι Κρούγκερ, Λόρενς Ολίβιε, Ρόμπερτ Ρέντφορντ, Μαξιμίλιαν Σελ, Λιβ Ούλμαν και, ένας Θεός ξέρει, ποιος άλλος. Αναζητείστε τον (απελπιστικά) νεαρό Κόλιν Φαρέλ. Original Title: A Bridge too Far.
Υπόθεση: Η μάχη για να κατακτηθεί ο έλεγχος της γέφυρας του Άρνεμ. Υπερβολικά κοντά στην ιστορική πραγματικότητα.
Κριτική: Όταν σε μία ταινία συνυπάρχουν όλοι αυτοί οι τεράστιοι ηθοποιοί, όταν τη διεύθυνση της ορχήστρας έχει αναλάβει ο Ρίτσαρντ Ατένμπορο (που μας έδωσε και το Γκάντι), εσύ ρωτάς ακόμη αν θα πρέπει να πάρεις το dvd; Ιεροσυλία!

"Απόδειξη Ενοχής"
Ποιος: Ο ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ της ΚΥΡΙΑΚΗΣ
Τι: Δικαστικό θρίλερ σε σκηνοθεσία Γκρέγκορι Χόμπλιτ, με τους Άντονι Χόπκινς και Ράιαν Γκόσλινγκ.
Υπόθεση: Ο Τεντ Κρόφορντ(Άντονι Χόπκινς), αεροναυπηγός με τεράστιο IQ, σκότωσε τη γυναίκα του. Ποιος, όμως, μπορεί να το αποδείξει; Ο ανερχόμενος κατήγορος Γουίλι Μπέτσαμ(Ράιαν Γκόσλινγκ), αστέρι του γραφείου του εισαγγελέα, που έχει μπει στο στόχαστρο μεγάλων νομικών εταιριών, πρέπει να τον κλείσει φυλακή, αν θέλει να αποκτήσει ένα γραφείο στους τελευταίους ορόφους ενός ουρανοξύστη, με θέα το υπέροχο Λος Άντζελες. Όλα, όμως, δείχνουν ότι ο Κρόφορντ έχει σχεδιάσει τα πάντα στην εντέλεια.
Κριτική: Καλογραμμένο θρίλερ, άψογη ερμηνεία από τον Χόπκινς, αλλά σκηνοθετική διεκπαιρέωση. Για 113 ξένοιαστα λεπτά με τη συνοδεία ποπ κορν.

"Το Ημερολόγιο της Μπρίτζετ Τζόουνς"
Ποιος: Και πάλι ο ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ της ΚΥΡΙΑΚΗΣ
Τι: Ερωτική κομεντί σε σκηνοθεσία της Σάρον Μαγκουάιρ, με τους Ρενέ Ζελβέργκερ, Κόλιν Φερθ, Χιού Γκραντ, βασισμένη στο πολύ καλό βιβλίο της Έλεν Φίλντινγ με τον ελληνικό τίτλο "Μπρος Γκρεμός και Πίσω Ράφι". Original Title: Bridget Jones's Diary.
Υπόθεση: Η Μπρίτζετ Τζόουνς(Ρενέ Ζελβέργκερ) είναι ξανθιά, παχουλή, γύρω στα 30, ερωτευμένη με το -τα τρυπάω όλα- αφεντικό της Ντάνιελ Κλίβερ(Χιού Γκραντ). Αποφασίζει να πάρει τη ζωή της στα χέρια της. Γίνεται δημοσιογράφος και καταλαβαίνει ότι, πάντα, ήταν ερωτευμένη με τον παιδικό της φίλο Μαρκ Ντάρσι(Κόλιν Φερθ). Είναι η ιστορία μιας γυναίκας που πίνει πολύ, καπνίζει πολύ, κάνει ό,τι της κατέβει και ψάχνει την αληθινή αγάπη. Κι όλα αυτά, τα γράφει, στα ίσια, χωρίς να κρύβει το παραμικρό, στο ημερολόγιό της.
Κριτική: Αν σας αρέσουν οι ρομαντικές κομεντί.. Αν σας αρέσει ο Φερθ(σαφώς πιο σέξι από τον Γκραντ). Αν σας αρέσει η Ρενέ(δεν καταπίνω ένα μαγκάλι κάρβουνα, καλύτερα...). Ενδιαφέρουσα σκηνοθετική ματιά και μια υπέροχη σκηνή ξύλου, από δύο ανθρώπους που αποκλείεται να έχουν δείρει ποτέ κανέναν στη ζωή τους. Α! Και υπέροχο χιούμορ.

"Το Ταξίδι του Αυτοκράτορα"
Ποιος: Ξανά μανά ο ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ της ΚΥΡΙΑΚΗΣ
Τι: Ντοκιμαντέρ για τη ζωή των αυτοκρατορικών πιγκουίνων, σε σκηνοθεσία Λικ Ζακέ. Αφήγηση Γρηγόρης Αρναούτογλου. Original title: La Marche de l'empereur.
Υπόθεση: Κάθε χειμώνα, στην Ανταρκτική, οι Αυτοκρατορικοί Πιγκουίνοι αρχίζουν μια εξαντλητική πορεία: Περπατούν ομαδικά ως ένα αφιλόξενο παγωμένο σημείο, όπου θα ζευγαρώσουν και θα γεννήσουν, για να ζήσουν, για πάντα, σε μονογαμικά ζευγάρια.
Κριτική: Υπέροχο ντοκιμαντέρ. Πάρτε κοντά τα χαρτομάνδηλα. Βλέπετε, πολλοί από τους καρπούς αυτού του ασυνήθιστου παντοτινού έρωτα, δεν τα καταφέρνουν να επιβιώσουν...

Καλή θέαση!

3 σχόλια:

sophie_jamaica είπε...

που είσαι εσύ;;;;;;

diastimata είπε...

Δουλειά. Πολλή δουλειά. Κι ως γνωστόν, η πολή δουλειά, τρώει τον Αφέντη.

Διαστήματας

sophie_jamaica είπε...

:(