Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Θεσσαλονίκη, αιχμάλωτη πόλη


Ημέρα χωρίς αυτοκίνητο. Χα! Ας γελάσω! Στη μικρή επαρχιακή μας Θεσσαλονίκη τα Ι.Χ. ήταν, σήμερα, περισσότερα από ποτέ.
Γιατί; Μα επειδή η πόλη, εδώ και δεκαετίες, είναι αιχμάλωτη των αναγκών της και του ΟΑΣΘ.
Εξηγούμαι: ΟΑΣΘ σημαίνει Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης. Όπου Συγκοινωνίες είναι οι γραμμές των αστικών λεωφορείων και ΤΙΠΟΤΕ ΑΛΛΟ. Τελεία.
Το μοναδικό ΜΜΜ(Μέσο Μαζικής Μεταφοράς) στην… ερωτική Θεσσαλονίκη, είναι το αστικό λεωφορείο. Μπλε και άσπρο, ή κόκκινο, συνήθως παλιό, με ξύλινα άβολα καθίσματα και οδηγό που νομίζει ότι κουβαλάει πατάτες κι όχι ανθρώπους.
Λόγω επαγγέλματος, είχα την ευκαιρία (δε λέω τύχη) να ακούσω τις προτάσεις δύο υποψηφίων δημάρχων για τη συγκοινωνία. Ο μεν Γιάννης Μπουτάρης θέλει να δημιουργήσει μίνι μπας και είναι υπέρ ενός τραμ. Ο δε Σπύρος Καρατζαφέρης θέλει να ανοίξει μια σήραγγα στον Χορτιάτη και με τα μπάζα να επιχωματώσει την παραλία και να φτιάξει πάρκα και μια λεωφόρο με δέκα λωρίδες κυκλοφορίας.
Ο νυν δήμαρχος, Βασίλης Παπαγεωργόπουλος, περιμένει να τελειώσει η κατασκευή του μετρό (που, επιτέλους, άρχισε και θα ολοκληρωθεί σε επτά χρόνια) και όσο θα εκτελούνται έργα, θα βάλει μίνι μπας για να κάνουμε δρομολόγια στο κέντρο.
Η Χρύσα Αράπογλου (άλλη υποψήφια, υποστηριζόμενη από το ΠΑΣΟΚ) προσπαθεί ακόμη να ξεμπλέξει το κουβαράκι που έχει στο κεφάλι της. Χτυπά μια στο καρφί και μια στο πέταλο, με μόνο σκοπό της να μη βγει ξανά δήμαρχος ο Παπαγεωργόπουλος.
Για τον Τάσο Κουράκη δεν εκφράζω γνώμη, δε διάβασα –ακόμη- το πρόγραμμά του.
Αλίμονο… Αν περιμένουν να λύσουν το κυκλοφοριακό έτσι, καήκαμε. Σε μία πόλη χωρίς δρόμους λόγω κατασκευής, δε χωράει τραμ. Χωράνε μίνι μπας, σε συνδυασμό με τις υπάρχουσες αστικές συγκοινωνίες, το μονορέιλ, φυσικά το μετρό, πάρκιγκ, προαστιακό σιδηρόδρομο. Όλα αυτά μαζί, καλά δεμένα, τέλεια οργανωμένα.
Μια ιδέα: Μετρό στο κέντρο, μονορέιλ παραλιακά, μίνι μπας στο ιστορικό κέντρο, προαστιακό προς τα δυτικά και από τη Νέα Ελβετία προς τα ανατολικά (να φθάνει ως τη Χαλκιδική, για να κάνει απόσβεση με τους τουρίστες, που τώρα στριμώχνονται στην επικίνδυνη ΕΠΑΡΧΙΑΚΗ οδό Θεσσαλονίκης – Νέων Μουδανιών), εκεί που το έδαφος είναι επίπεδο και ανήκει (ως αιγιαλός) στο δημόσιο. Κι επιτέλους, κάντε πάρκιγκ σε κτίρια στο κέντρο που, τώρα, ζουν τις τελευταίες μέρες της ύπαρξής τους, αφού χτίστηκαν γύρω στο 50. Και, φυσικά, θαλάσσια συγκοινωνία, από το Καλοχώρι ως την Επανομή.
Μόνον έτσι η πόλη θα σταματήσει να είναι αιχμάλωτη του ΟΑΣΘ και να γιορτάζει τη μέρα χωρίς αυτοκίνητο μόνον τις απογευματινές ώρες. Γιατί, ο ΟΑΣΘ, συμφώνησε να μεταφέρει δωρεάν τον κόσμο από τις 17.00 ως τις 00.00 σήμερα! Μη χάσουν οι μέτοχοι τα φράγκα…
Αχ…

Σχόλια

Ο χρήστης Alexandra είπε…
Το μετρό σήμερα στην Αθήνα ήταν δωρεάν!

Ειλικρινά η προσέγγισή σου μου φαίνεται ιδιαίτερα λογική, επισκέπτρια της υπέροχης πόλης σας ούσα. Τα συμφέροντα είναι πάντοτε παράλογα... δυστυχώς.

(όσες φορές ερχόμουν Θεσ/νίκη, από το Μed. hotel ως την Αριστοτέλους έκανα πιο γρήγορα με τα πόδια αντί με ταξί!)
Ο χρήστης diastimata είπε…
@ alexandra

Έχεις δίκιο. Περπατώντας (στη Θεσσαλονίκη) πας γρηγορότερα. Κι αυτοί που δυσκολεύονται να περπατήσουν (όπως εγώ); Ή που δεν εξυπηρετούνται από τα υπάρχοντα δρομολόγια του ΟΑΣΘ (πάλι όπως εγώ); Αναγκαστικά θα πάρουν το αυτοκίνητό τους και θα πήξουν στους δρόμους της πόλης.
Φυσικά δεν έχουμε και την ανάλογη παιδεία. Αλλά πώς να πείσεις τον κόσμο να πάρει το αυτοκίνητό του όταν για τη διαδρομή Περαία-Κέντρο(25 χιλιόμετρα) πρέπει να αλλάξει δύο ή τρία λεωφορεία και να κάνει μιάμιση ή δύο ώρες διαδρομής(ανάλογα με το τι θα επιλέξει).

@ πάνος

Το αστείο στην υπόθεση είναι ότι, εδώ και χρόνια, το ΑΠΘ έχει αγοράσει ένα τεράστιο οικόπεδο στην Περαία (εκεί που ήταν η αμερικανική βάση)αλλά δεν έχει βάλει ούτε τούβλο. Στην ίδια περιοχή έχει τεράστιο οικόπεδο και η ΕΡΤ. Κι αυτή, όμως, παραμένει στο κέντρο και δε λέει να προωθήσει την αποκέντρωση, αφήνοντας τους υπαλλήλους της να στοιβάζονται επτά σε ένα τετραγωνικό και να καβγαδίζουν για μια καρέκλα.
Ο χρήστης Alexandra είπε…
αγχώθηκα...
Ο χρήστης cindaki είπε…
Έχω ζήσει στη Θεσσαλονίκη και ξέρω πόσο δύσκολο είναι να μετακινηθείς...

Εμπρός καλά μου ποδαράκια! που θα έλεγε και ο αστυνόμος Σαϊνης!!!
Ο χρήστης diastimata είπε…
@ sofi-k

Σε λίγο καιρό θα μπορείς να περπατάς μόνο στα πεζοδρόμια των κεντρικών δρόμων. Τα υπόλοιπα θα έχουν γίνει πάρκιγκ -ήδη γίνονται.
Ο χρήστης Sbaros είπε…
Δέν υπάρχουν πόλεις πού δέν χωράει τράμ! Ειδικά στη Θεσσαλονίκη, η μελέτη σκοπιμότητος δικαιολογει μόνο επιφανειακό μέσο σταθερης τροχιας καί οχι υπόγειο. Η αποτυχημένη απόπειρα κατασκευης υπόγειου μετρό μόνο εργολαβικά συμφέροντα εξυπηρετει. Καταστρέψτε τά ΤΒΜ πρίν σας καταστρέψουν αυτά!

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Μια αρχή, πριν καιρό...

"Θεριό ανήμερο"! Η κυρα-Λένη ήταν, πάλι, παπόρι... "Αυτός ο σατανάς, με διαόλισε, χρονιάρα μέρα"!

Ο Γιάννης και τα άλογα...

Και τι ζητούσε; Τι ζητούσε; Μια ευκαιρία στον παράδεισο να... ζούσε. Και πήγε. Παράδεισος και κόλαση μαζί, το Λευκοχώρι. Γύρω στα 50 χιλιόμετρα από τη Θεσσαλονίκη, στο δρόμο προς τις Σέρρες. Εκεί αγνάντευσε, κάπνισε ένα τσιγάρο (κάπνιζε ακόμη τότε) και αποφάσισε να φτιάξει, από το μηδέν, το Αγνάντι. Ο Γιάννης Γεωργακόπουλος πάλεψε με Θεούς, με Δαίμονες, με την τύχη του, με τις λέ ξεις και, πέρα από το γνωστό τραγούδι που μελοποίησε ο Λ. Μαχαιρίτσας (Και Τι Ζητάω), έφτιαξε ένα ποίημα: Ένα αγρόκτημα με άλογα, με κανώ, με οχήματα παντός εδάφους και με καταπληκτικό φαγητό. Εκεί συνάντησε και τον έρωτα. Παντρεύτηκε και ,μαζί με τη γυναίκα του, έχτισαν κι έναν ξενώνα. Το αγρόκτημα στη μία άκρη του χωριού και τον ξενώνα στην άλλη. "Για να ΄μαι πάντα... πρώτος στο χωριό", λέει... Χιουμορίστας, αλλά και παθιασμένος, ζωγράφος, στιχουργός, σταβλίτης, μάγειρας, πολυτεχνίτης, αλλά σε καμία περίπτωση... ερημοσπίτης. Πολύ καλός για παρέα, μαχητής, των δρόμων και των δασών. "Δεν προσκυν

Ένα λούμπεν νευρόσπαστο

Τον γνώρισα το 1969. Μαθητής δημοτικού, έψαχνα, μέσα στο επαρχιακό πρακτορείο εφημερίδων, κάποιο βιβλίο ή, έστω, τα «Κλασσικά Εικονογραφημένα». Ο ξάδελφός μου είχε ένα τεύχος, με την Οδύσσεια και είχα ενθουσιαστεί. Έψαχνα κάτι παρόμοιο. Τα «Κλασσικά» ήταν μηνιάτικο περιοδικό. Είχε τελειώσει. Περιδιάβαινα, έτσι, τις στοίβες των εφημερίδων και των περιοδικών, όταν το μάτι μου έπεσε σ αυτόν. Ήταν εξώφυλλο. Σούπερ σταρ των κόμικς, αλλά και κωλοχαρακτήρας. Σίγουρα ο νεαρός που κανείς δεν θα έβαζε στο σπίτι του: Αν ήσουν κοπέλα, δεν θα εμπιστευόσουν ποτέ έναν μόνιμα άνεργο τύπο, που φοράει ναυτική μπλούζα και ξεχνάει να φορέσει παντελόνι. Αν ήσουν νεαρός, η μάνα σου θα σου έκανε το βίο αβίωτο με τον «φίλο που δεν δουλεύει ποτέ και περνάει τη μέρα του σε μια αιώρα». Ο Ντόναλντ, όμως, δεν ήταν ένας χαρακτήρας πρώτης ανάγνωσης. Ήταν πολυεπίπεδος ήρωας. Η πρώτη ιστορία που διάβασα, ήταν μια περιπέτεια του πλουτοκράτη τσιγκούνη θείου, του Σκρουτζ Μακ Ντακ. Φοβόταν ότι οι Λύκοι θα του έκλεβ