Τρίτη, 31 Μαρτίου 2009

Το τσιγάρο

Η ζωή του όλη, ήταν ένα τσιγάρο. Όπως εκείνο το τραγούδι που είχε γράψει ο Άκης Πάνου. Χανόταν στον καπνό του. Κι έψαχνε, ενώ το κάπνιζε, το ποτήρι πάνω στο τραπέζι. Το σήκωνε αργά, μ' έναν τρόπο -θα 'λεγες- τελετουργικό. Και ρουφούσε ως την τελευταία σταγόνα. Κι έπειτα, έκανε μια τζούρα, βαθιά, να πάει ο καπνός στα πνεμόνια, να νοιώσει το δηλητήριο και να τον φυσήξει έξω, φιλτραρισμένο με τη δική του ζωή.
Σημασία δεν έδινε στους γιατρούς που, χρόνια τώρα, επέμεναν: "Μπάρμπα Θανάση θα πεθάνεις. Αν δεν το κόψεις, θα σε πεθάνει το τσιγάρο".
Κι εκείνος, απαντούσε, πάντα σκεπτικός, πάντα με βλέμμα θολό: "Κάποιος διάολος θα με πάρει μια μέρα. Τι να ΄ναι αυτός, τι να ΄ναι ένας άλλος... Ποια η διαφορά, γιατρέ";
Δεν έλεγε να το κόψει με τίποτα. Ήταν η παρηγοριά του. Ειδικά από τότε που τον άφησε η τρυγόνα του, η κυρα-Ευθαλία κι έφυγε για τόπους άλλους, δεν είχε τι άλλο να κάνει. Καθότανε με τις ώρες στο καφενείο της γειτονιάς, τραβούσε το τσιγαράκι του και, το μόνον που άλλαζε, ήταν το περιεχόμενο του τραπεζιού: Το πρωί καφές, το μεσημεράκι ουζάκι, το απόγευμα άλλος καφές και το βράδυ, ουίσκι.
Αυτό το τελευταίο το ΄χε μάθει στην Αγγλία, όταν είχε πάει να δει το γιο του, που σπούδαζε αρχιτέκτονας και του άρεζε. Ένοιωθε λίγο λόρδος, όταν, το απόγευμα του το σέβριρε ο Ιορδάνης, στο ψηλό ποτήρι-σωλήνα. Δεν είχε χωνέψει ποτέ τα χαμηλά ποτήρια. Ούτε τα κολωνάτα...
Έτσι κι εκείνο το απόγευμα. Είχε δίπλα, στο τραπεζάκι, το ουϊσκάκι του, στα δάχτυλα του δεξιού χεριού μόνιμα το άφιλτρο και τα δυο του χέρια σταυρωμένα χαλαρά, στη λαβή απ το μπαστούνι του. Απέναντί του έπαιζε η τηλεόραση, κάποιο τηλεπαιχνίδι. Κοιτούσε χωρίς να βλέπει. Περισσότερο είχε στήσει αυτί στον Μανώλη και τον Κώστα, που έπαιζαν, με θόρυβο, τάβλι.

...συνεχίζεται...

Σάββατο, 21 Μαρτίου 2009

Τα dvd της Κυριακής

Έχω κέφια σήμερα. Έτσι, λέω να σας δώσω μερικά στοιχεία για τα dvd που θα δώσουν αύριο, Κυριακή 22 Μαρτίου 2009, οι εφημερίδες.

"Η Εκδίκηση Είναι Δική Μου"
Ποιος: η ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ,
Τι: η cult ταινία "Η Εκδίκηση Είναι Δική Μου", σε σκηνοθεσία Μάρλον Μπράντο, με πρωταγωνιστή τον ίδιο (original title: One Eyed Jacks)
Υπόθεση: Μετά από μία ληστεία, ο Dad(Καρλ Μάλντεν), αποφασίζει να κρατήσει όλα τα χρήματα για λογαριασμό του κι αφήνει τον συνεργό και φίλο του Rio (Μάρλον Μπράντο) στα χέρια του σερίφη. Χρόνια μετά, ο Rio καταφέρνει να αποδράσει και αναζητά τον Dad. Μόνον που τώρα, ο παλιός ληστής, είναι ένας αξιοσέβαστος σερίφης στην Καλιφόρνια, που ζει με το φόβο της επιστροφής του Rio. Η συνέχεια επί της (μικρής) οθόνης...
Κριτική: Σκηνοθεσία Μπράντο, ερμηνεία Μπράντο... Μόνον και μόνο για ιστορικούς λόγους, αξίζει της προσοχής μας. Είναι και καλό γουέστερν.


"Οι Δολοφόνοι"
Ποιος: Πάλι η ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
Τι: "Οι Δολοφόνοι", σε σκηνοθεσία Ντον Σίεγκελ, με τον Λι Μάρβιν και την (αστυνομικίνα) Άντζι Ντίκινσον(original title "The Killers").
Υπόθεση: Δυο εκτελεστές αναζητούν τους λόγους που, το τελευταίο τους θύμα, ένας οδηγός αγώνων, στεκόταν και τους κοιτούσε αδιάφορος, όταν τον "καθάριζαν".
Κριτική: Στο ρόλο του καθάρματος με το διπλό πρόσωπο ο... Ρόναλντ Ρίγκαν! Αξίζει τον κόπο για... ιστορικούς λόγους, αλλά κι επειδή στηρίζεται σε διήγημα του Έρνεστ Χέμινγουέι.




"Charley Varrick"
Ποιος: Ξανά μανά η ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
Τι: "Charley Varrick" σε σκηνοθεσία (πάλι) Ντον Σίεγκελ, με τον Ουόλτερ Ματάου (ελληνικό τίτλο δεν γνωρίζω).
Υπόθεση: Ο Τσάρλι Βέιρικ (Ουόλτερ Ματάου) και οι φίλοι του ληστεύουν το υποκατάστημα μιας τράπεζας σε επαρχιακή πόλη. Κι ενώ περιμένουν "λίγα ψιλά" για τις ανάγκες τους, διαπιστώνουν ότι το χρηματοκιβώτιο περιείχε ένα τεράστιο ποσόν.
Κριτική: Δεν την έχω δει, δεν την έχω ξανακούσει. Η εφημερίδα ακολουθεί την πεπατημένη: Ένα dvd γνωστής ταινίας, ένα ενδιαφέρον κι ένα ό,τι να ΄ναι κι αν βγει καλό, βγήκε.



"Τα Χρόνια της Αθωότητας"
Ποιος: Η Καθημερινή
Τι: Ταινία εποχής σε σκηνοθεσία Μάρτιν Σκορτσέζε, με τους Ντάνιελ Ντέι Λιούις, Μισέλ Πφάιφερ, Γουινόνα (we love you) Ράιντερ(original title: The Age of Innocence).
Υπόθεση: Στη Νέα Υόρκη του 1900, νεαρός δικηγόρος αγαπά χωρισμένη κυρία, ενώ είναι αρραβωνιασμένος με την ανιψιά φίλου του.
Κριτική: Εκείνη την εποχή, κάτι τέτοιο σήμαινε καταστροφή. Σήμερα θα σήμαινε ένα γρήγορο διαζύγιο. Ακόμη και στις χειρότερες στιγμές του, ο Σκορτσέζε είναι πάντα Σκορτσέζε. Εδώ παίρνει υπέροχες ερμηνείες, ειδικά από τον Ντάνιελ Ντέι Λιούις, τον οποίο, είτε τον βλέπουμε ως Ιρλανδό χίπι, είτε ως παράλυτο φοιτητή, είτε ως ινδιάνο, είτε ως αρχηγό συμμοριών στα 1900, είτε ως νεαρό δανδή, είτε ως αιμοατοβαμμένο πετρελαιά, μας πείθει απόλυτα.

"Batman Begins"
Ποιος: Το Πρώτο Θέμα
Τι: Άλλη μία ταινία με τον Batman, σε σκηνοθεσία Κρίστοφερ Νόλαν, με τον Κρίστιαν Μπέιλ και τον Μάικλ Κέιν. Στο ρόλο του κακού, ο Λίαμ Νίσον(Original Title: Batman Begins).
Υπόθεση: Πώς άρχισαν όλα. Ο μικρός Μπρους Γουέιν που πέφτει στο πηγάδι με τις νυχτερίδες, η μεγάλη του αγάπη που αναγκάζεται να παρατήσει "για το καθήκον", η σχέση του με τον αρχι-επιθεωρητή της αστυνομίας, πώς σκοτώθηκαν οι γονείς του (τεράστια η αναντιστοιχία με την πρώτη ταινία, αλλά πιο "γήινη" η εξέλιξη).
Κριτική: Η ταινία παίζει το ρόλο του προλόγου για τον "Σκοτεινό Ιππότη" που ακολούθησε -και μας άφησε με το στόμα ανοικτό. Ο Μπέιλ είναι ο πιο "σκοτεινός" Batman, ο Νίσον άριστος, ο Κέιν ο προστάτης-μπάτλερ που χρειάζεται ένας σούπερ ήρωας...

"Το Εξπρές του Μεσονυκτίου"
Ποιος: Το Βήμα της Κυριακής
Τι: Η ταινία σταθμός του Alan Parker, με τον νεαρό (τότε) Μπραντ Ντέιβις (αλήθεια πού χάθηκε αυτός μετά τον "Καβγατζή";) και τον (ακόμη πιο νεαρό) Τζον Χαρτ. Original Title: Midnight Express.
Υπόθεση: Νεαρός αμερικανός που κάνει τις διακοπές του στην Κωνσταντινούπολη, αποφασίζει, φεύγοντας από τη χώρα, να πάρει μαζί του, για ενθύμιο, μερικά κιλά ναρκωτικά. Συλλαμβάνεται στο αεροδρόμιο και οδηγείται σε φυλακή - κάτεργο, για να γνωρίσει από πολύ κοντά τι σημαίνει σωφρονισμός στη γειτονική χώρα (στη δεκαετία του '70) και τι "οθωμανικό δίκαιο".
Κριτική: Ό,τι και να πει κανείς για μια τέτοια ταινία είναι λίγο. Ο Άλαν Πάρκερ, της εποχής πριν το The Wall Και το Birdie, είναι, με μία λέξη, καταπληκτικός. Σφίγγεται η καρδιά σου σε κάθε σεκάνς στις φυλακές, πανηγυρίζεις όταν ο -σε κατάσταση αμόκ- πρωταγωνιστής κόβει, με τα δόντια του, τη γλώσσα του ρουφιάνου συγκρατούμενου και τη φτύνει αηδιασμένος -από την προδοσία- και ιδρώνεις έως ότου, μεταμφιεσμένος σε φύλακα, καταφέρει να αποδράσει. Το σενάριο(βιβλίο) των Μπίλι Χέιζ και Ουίλιαμ Χόφερ στηρίζεται στην αληθινή ιστορία που έζησε ο πρώτος της δυάδας των συγγραφέων. ΜΗΝ ΤΟ ΧΑΣΕΤΕ.

"H Γέφυρα του Άρνεμ"
Ποιος: Το Έθνος
Τι: Πολεμική ταινία του Ρίτσαρντ Ατένμπορο, με τους Ντερκ Μπόγκαρτ, Τζέιμς Κάαν, Μάικλ Κέιν, Σον Κόνερι, Έντουαρτ Φοξ, Έλιοτ Γκουλντ, Τζιν Χάκμαν, Άντονι Χόπκινς, Ράιαν Ο' Νιλ, Χάρντι Κρούγκερ, Λόρενς Ολίβιε, Ρόμπερτ Ρέντφορντ, Μαξιμίλιαν Σελ, Λιβ Ούλμαν και, ένας Θεός ξέρει, ποιος άλλος. Αναζητείστε τον (απελπιστικά) νεαρό Κόλιν Φαρέλ. Original Title: A Bridge too Far.
Υπόθεση: Η μάχη για να κατακτηθεί ο έλεγχος της γέφυρας του Άρνεμ. Υπερβολικά κοντά στην ιστορική πραγματικότητα.
Κριτική: Όταν σε μία ταινία συνυπάρχουν όλοι αυτοί οι τεράστιοι ηθοποιοί, όταν τη διεύθυνση της ορχήστρας έχει αναλάβει ο Ρίτσαρντ Ατένμπορο (που μας έδωσε και το Γκάντι), εσύ ρωτάς ακόμη αν θα πρέπει να πάρεις το dvd; Ιεροσυλία!

"Απόδειξη Ενοχής"
Ποιος: Ο ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ της ΚΥΡΙΑΚΗΣ
Τι: Δικαστικό θρίλερ σε σκηνοθεσία Γκρέγκορι Χόμπλιτ, με τους Άντονι Χόπκινς και Ράιαν Γκόσλινγκ.
Υπόθεση: Ο Τεντ Κρόφορντ(Άντονι Χόπκινς), αεροναυπηγός με τεράστιο IQ, σκότωσε τη γυναίκα του. Ποιος, όμως, μπορεί να το αποδείξει; Ο ανερχόμενος κατήγορος Γουίλι Μπέτσαμ(Ράιαν Γκόσλινγκ), αστέρι του γραφείου του εισαγγελέα, που έχει μπει στο στόχαστρο μεγάλων νομικών εταιριών, πρέπει να τον κλείσει φυλακή, αν θέλει να αποκτήσει ένα γραφείο στους τελευταίους ορόφους ενός ουρανοξύστη, με θέα το υπέροχο Λος Άντζελες. Όλα, όμως, δείχνουν ότι ο Κρόφορντ έχει σχεδιάσει τα πάντα στην εντέλεια.
Κριτική: Καλογραμμένο θρίλερ, άψογη ερμηνεία από τον Χόπκινς, αλλά σκηνοθετική διεκπαιρέωση. Για 113 ξένοιαστα λεπτά με τη συνοδεία ποπ κορν.

"Το Ημερολόγιο της Μπρίτζετ Τζόουνς"
Ποιος: Και πάλι ο ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ της ΚΥΡΙΑΚΗΣ
Τι: Ερωτική κομεντί σε σκηνοθεσία της Σάρον Μαγκουάιρ, με τους Ρενέ Ζελβέργκερ, Κόλιν Φερθ, Χιού Γκραντ, βασισμένη στο πολύ καλό βιβλίο της Έλεν Φίλντινγ με τον ελληνικό τίτλο "Μπρος Γκρεμός και Πίσω Ράφι". Original Title: Bridget Jones's Diary.
Υπόθεση: Η Μπρίτζετ Τζόουνς(Ρενέ Ζελβέργκερ) είναι ξανθιά, παχουλή, γύρω στα 30, ερωτευμένη με το -τα τρυπάω όλα- αφεντικό της Ντάνιελ Κλίβερ(Χιού Γκραντ). Αποφασίζει να πάρει τη ζωή της στα χέρια της. Γίνεται δημοσιογράφος και καταλαβαίνει ότι, πάντα, ήταν ερωτευμένη με τον παιδικό της φίλο Μαρκ Ντάρσι(Κόλιν Φερθ). Είναι η ιστορία μιας γυναίκας που πίνει πολύ, καπνίζει πολύ, κάνει ό,τι της κατέβει και ψάχνει την αληθινή αγάπη. Κι όλα αυτά, τα γράφει, στα ίσια, χωρίς να κρύβει το παραμικρό, στο ημερολόγιό της.
Κριτική: Αν σας αρέσουν οι ρομαντικές κομεντί.. Αν σας αρέσει ο Φερθ(σαφώς πιο σέξι από τον Γκραντ). Αν σας αρέσει η Ρενέ(δεν καταπίνω ένα μαγκάλι κάρβουνα, καλύτερα...). Ενδιαφέρουσα σκηνοθετική ματιά και μια υπέροχη σκηνή ξύλου, από δύο ανθρώπους που αποκλείεται να έχουν δείρει ποτέ κανέναν στη ζωή τους. Α! Και υπέροχο χιούμορ.

"Το Ταξίδι του Αυτοκράτορα"
Ποιος: Ξανά μανά ο ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ της ΚΥΡΙΑΚΗΣ
Τι: Ντοκιμαντέρ για τη ζωή των αυτοκρατορικών πιγκουίνων, σε σκηνοθεσία Λικ Ζακέ. Αφήγηση Γρηγόρης Αρναούτογλου. Original title: La Marche de l'empereur.
Υπόθεση: Κάθε χειμώνα, στην Ανταρκτική, οι Αυτοκρατορικοί Πιγκουίνοι αρχίζουν μια εξαντλητική πορεία: Περπατούν ομαδικά ως ένα αφιλόξενο παγωμένο σημείο, όπου θα ζευγαρώσουν και θα γεννήσουν, για να ζήσουν, για πάντα, σε μονογαμικά ζευγάρια.
Κριτική: Υπέροχο ντοκιμαντέρ. Πάρτε κοντά τα χαρτομάνδηλα. Βλέπετε, πολλοί από τους καρπούς αυτού του ασυνήθιστου παντοτινού έρωτα, δεν τα καταφέρνουν να επιβιώσουν...

Καλή θέαση!

Τετάρτη, 11 Μαρτίου 2009

Ελένη

Την έλεγαν Ελένη. Κι ήταν η κόρη της δασκάλας. Ήταν -κι αυτός κι εκείνη- μαθητές τρίτης δημοτικού κι εκείνος, όλο και κρυφοκοιτούσε προς το θρανίο της. Αλλά, φυσικά, του ήταν αδιανόητο -σ αυτήν την ηλικία- να κάνει το οποιοδήποτε πρώτο βήμα.
Ήταν, ακόμη, η εποχή που τα τηλέφωνα δεν είχαν κουμπιά, η τηλεόραση δεν είχε τηλεκοντρόλ, ούτε χρώμα και άνοιγε μόνον το απόγευμα, ως τις 11 το βράδυ. Ήταν τότε που δεν υπήρχε Ίντερνετ και Nova και που οι πορνοκινηματογράφοι ήταν καλά κρυμμένοι σε στενά και οι ιδιοκτήτες τους ούτε που σκέφτονταν να βγάλουν στις προθήκες κάτι παραπάνω από την επιγραφή "Σήμερα δύο έργα σεξ". Κι αυτό το πλήρωναν με τσουχτερό πρόστιμο.
Οι λέξεις "σεξουαλική διαπαιδαγώγηση", όχι απλώς τους ήταν άγνωστες, αλλά και απαγορευμένες. Κι έτσι, εκείνος κι εκείνη, συνέχιζαν να ανταλλάσουν ματιές -περισσότερες αυτός- από το ένα θρανίο στο άλλο.
Εκείνη τη μέρα, όμως, αποφάσισε να προχωρήσει. Όταν την είδε να ζητάει, από τη μητέρα της - δασκάλα, να βγει από την αίθουσα, πήρε θάρρος και σηκώθηκε. Πήγε στην έδρα και ζήτησε -κι εκείνος- να βγει έξω. Η δασκάλα, φυσικά, τον άφησε. Ήταν, εξάλλου, συνεσταλμένο παιδί, καλός μαθητής και -επαναλαμβάνω- ζούσαν σε χρόνια που δεν πήγαινε με τίποτα το μυαλό σου στο πονηρό.
Εκείνος, όμως, είχε το σχέδιό του. Την ακολούθησε. Κι όταν την είδε να μπαίνει στις τουαλέτες των κοριτσιών, αποφάσισε να περιμένει από έξω. Τα πέντε λεπτά του φάνηκαν αιώνας. Στον αιώνα αυτό είχε αρκετό χρόνο να το ξανασκεφτεί. Αλλά η απόφασή του, παρέμενε σταθερά η ίδια.
Με το που την είδε να βγαίνει από τις τουαλέτες, την πλησίασε και την έπιασε από το χέρι.
-Άσε με, με πονάς, του είπε.
-Να σου πω...
-Τι; Ε; Τι να μου πεις;
-Να σου πω...
-Ε ναι, λοιπόν, πες μου.
Άνοιξε το στόμα του, αλλά φωνή δε βγήκε. Ξαναπροσπάθησε, αλλά μάταια. Κι εκεί που έδειχνε ανήμπορος να εκφράσει τον παιδικό έρωτά του, άνοιξαν οι ουρανοί: Εκείνη έσκυψε και ακούμπησε, με τα χείλη του τα χείλη της. Τίποτε άλλο. Μόνον τα ακούμπησε. Κι άκουσε καμπάνες, είδε πυροτεχνήματα κι αισθάνθηκε έτοιμος να πετάξει. Να! Μια έτσι να έκανε και θα πετούσε!
Εκείνη έτρεξε προς την τάξη. Εκείνος έμεινε ακίνητος, μια άλλη γυναίκα του Λωτ, στήλη άλατος, εκείνος ο ανάλατος και άνοστος πιτσιρικάς. Να μην έχει καταλάβει τι ήταν εκείνη η κεραμίδα που τον χτύπησε. Τι ήταν εκείνη η λαμαρίνα που μάσησε. Τι ήταν εκείνη η αίσθηση, ανάμεσα στα πόδια του...
Το βράδυ δεν κατάφερε να κοιμηθεί. Περίμενε πώς και πώς την επόμενη ημέρα. Να ξαναπάει στο σχολείο. Να την ξαναδεί. Σηκώθηκε σε χρόνο ντε τε. Για πότε ντύθηκε, για πότε ήπιε το γάλα του, για πότε φόρεσε την ποδιά του(ναι, φορούσαν ποδιά και τα αγόρια εκείνη την εποχή), για πότε πήρε τη σάκα του. Ούτε είχε ανοίξει βιβλίο. Ούτε είχε ακούσει τη μάνα του, να φωνάζει στο κεφαλόσκαλο της εξώπορτας:
"Πού πας Τάκι; Κυριακή είναι σήμερα! Δεν έχει σχολείο"!
Ήταν το πρώτο ξενέρωμα της ζωής του. Εκείνη η Κυριακή είχε 524 ώρες. Κι όταν, με το καλό, ήρθε η Δευτέρα, έζησε το δεύτερο ξενέρωμα, της -μέχρι τότε- ελάχιστης ζωής του: Ούτε γύρισε να τον κοιτάξει. Κι είχε την εντύπωση πως, όταν περπατούσε, με τη φίλη της την Κατερίνα, κρυφογελούσαν και τον κοιτούσαν κάτω από τις φράντζες τους...
Ήθελε να ανοίξει η γη και να τον καταπιεί. Τέτοια ντροπή... Το αποφάσισε: Δε θα αγαπούσε ποτέ καμία γυναίκα. Τον είχαν προδώσει. Και μ αυτήν την απόφαση έφυγε, εκείνη τη Δευτέρα, από το σχολείο. Περπάτησε ως τους καταρράχτες και κάθησε στην άκρη από το ποτάμι. Έιμενε εκεί, να βλέπει τα αγριεμένα νερά. Μέχρι που πείνασε και πήρε το δρόμο για το σπίτι.
Στο τραπέζι ήταν αμίλητος. Η μητέρα του δεν ήξερε τι να κάνει και σε ποιον να μιλήσει. Τότε, ήταν αδιανόητο να μιλήσεις σε παιδοψυχολόγο. Σε τρελογιατρό πήγαιναν οι τρελοί. Και το παιδί της ήταν "μια χαρά". Έτσι αποφάσισε να μιλήσει στη δασκάλα του μικρού. Κι εκείνη, η δασκάλα, βρέθηκε σε δέκα λεπτά στο σπίτι τους, παρέα με την Ελένη. Τη μικρή της κόρη. Άφησαν τα παιδιά να παίξουν στο μικρό δωμάτιο κι εκείνες πήγαν να τα πουν στο σαλόνι.
Εκεί, στο μικρό δωμάτιο του επαρχιώτικου σπιτιού, ένοιωσε τη γλύκα του δεύτερου φιλιού. Κι εκεί ήταν που αποφάσισε, τελικά, να τις συγχωρήσει τις γυναίκες...
Η φωτογραφία με τίτλο Kids In The Pool, είναι της L. F. Zou και την πήρα από εδώ.

Δευτέρα, 9 Μαρτίου 2009

Πιάστε και τίποτε άλλο...

Αντιμέτωποι με μια νέα απειλή για την υγεία τους, βρίσκονται οι λάτρεις των βιντεοπαιχνιδιών. Πρόκειται για την παλαμική ιδρωταδενίτιδα, μια πάθηση που προκαλεί επώδυνες αλλοιώσεις στις παλάμες των μανιωδών χειριστών του τηλεχειριστηρίου.
Τι πιθανότητες υπάρχουν να υποστούν βλάβες οι παλάμες όσων χρησιμοποιούν τηλεχειριστήριο για να παίξουν το αγαπημένο τους βιντεοπαιχνίδι; Αρκετές, σύμφωνα με το δερματολόγο Κλ. Βαλαρούτσο, ο οποίος υπογραμμίζει πως η διαρκής χρήση του τηλεχειριστηρίου μαζί με την επαναλαμβανόμενη πίεση των κουμπιών μπορεί να επιφέρει μικρές αλλά διαρκείς βλάβες στις επιφάνειες των παλαμών.
Τα συμπτώματα της παλαμικής ιδρωταδενίτιδας είναι όμοια με αυτά που παρατηρούνται στα πέλματα των ποδιών μετά από βαριά σωματική δραστηριότητα: Εμφανίζονται εξογκώματα που προσομοιάζουν με... κάλους!
Το ερώτημα παραμένει: Όταν, στα νειάτα μου, δεν υπήρχαν ηλεκτρονικά παιχνίδια, για να παίζουμε με τα χειριστήριά τους και να κινδυνεύουμε από παλαμική ιδρωταδενίτιδα (φτού! σκουληκομηρμηγκότρυπα!), από... τι κινδύνευαν οι ιδρωμένες παλάμες μας; Διότι κινδύνευαν. Δεν κινδύνευαν; Και ο νοών, νοείτω...

Δευτέρα, 2 Μαρτίου 2009

Ξε-μείνατε Θεσσαλονίκη; So what?

Δεκάδες εκδηλώσεις πραγματοποιούνται, σήμερα Καθαρά Δευτέρα, σε όλο το νομό Θεσσαλονίκης. Δήμοι και Σύλλογοι οργανώνουν γλέντια και μοιράζουν φασολάδα, χαλβά, ελιές και λαγάνες. Για τους μικρούς φίλους υπάρχουν και χαρταετοί. Διαλέξτε:
Στο Γ΄ Δημοτικό Διαμέρισμα, θα πραγματοποιηθεί η καθιερωμένη εκδήλωση με θέμα «ΚΟΥΛΟΥΜΑ ΣΤΟΝ ΚΕΔΡΙΝΟ ΛΟΦΟ», την Καθαρά Δευτέρα, στις 10, στην Πλατεία Τσάτρα (είσοδος ζωολογικού Κήπου) σε συνεργασία με τον Δήμο Αγίου Παύλου. Εδώ θα αναβιώσουν τα πατροπαράδοτα έθιμα και κυρίως το πέταγμα του χαρταετού. Στην εκδήλωση θα μοιραστούν λαγάνες, χαλβάς και χαρταετοί ενώ θα εμφανιστεί το συγκρότημα παραδοσιακής μουσικής του Δήμου Θεσσαλονίκης, καθώς και τα χορευτικά συγκροτήματα του Γ΄ Δημοτικού Διαμερίσματος.
Παραδοσιακές εκδηλώσεις οργανώνουν το Α’ και το Β’ ΚΑΠΗ Μενεμένης την ημέρα της Καθαράς Δευτέρας. Θα μοιραστούν φασολάδα, λαγάνα, χαλβάς και άλλα νηστήσιμα εδέσματα, ενώ ορχήστρες θα παίζουν παραδοσιακή μουσική. Οι εκδηλώσεις θα πραγματοποιηθούν στις 10.30 π.μ. στην πλατεία του Πολυκέντρου Αγίου Νεκταρίου (Οδ. Ανδρούτσου & Κωνσταντινουπόλεως) και στις 11 π.μ. στον αύλειο χώρο του Α’ ΚΑΠΗ (Έλλης Αλεξίου)
Στο Δ΄ Δημοτικό Διαμέρισμα, την Καθαρά Δευτέρα θα πραγματοποιηθεί Αποκριάτικο Γλέντι στο Άλσος Κρυονερίου, πλάι στην εκκλησία του Αγ. Γιώργη. Την εκδήλωση, η οποία θα αρχίσει στις 10.30 θα πλαισιώσουν παραδοσιακά συγκροτήματα συνοδεία ορχήστρας παραδοσιακής μουσικής, καθώς και κλόουν, ταχυδακτυλουργοί κ.α. Στους παρευρισκόμενους θα μοιρασθούν νηστίσιμα εδέσματα (χαλβάς, λαγάνα, φασόλια, σουπιές, τουρσί, ελιές και ρετσίνα).
Εορταστική εκδήλωση για όλους τους δημότες διοργανώνει ο Δήμος Τριανδρίας για την Καθαρά Δευτέρα 2 Μαρτίου 2009. Η εκδήλωση «Κούλουμα 2009» θα ξεκινήσει στις 11 στις παρυφές του Δάσους Σέιχ Σου (πάνω από το τέρμα ΟΑΣΘ) και θα περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, λαϊκό γλέντι, υπό τους ήχους παραδοσιακής μουσικής από λαϊκή ορχήστρα, με νηστίσιμα εδέσματα για όλους τους συμμετέχοντες.
Ανήμερα Καθαράς Δευτέρας, με το παραδοσιακό πέταγμα του χαρταετού στην «Τούμπα» Πλαγιαρίου, όπου από τις 11 π.μ. θα στηθεί ένα παραδοσιακό γλέντι και θα μοιράζεται λαγάνα, φασολάδα, χαλβάς και άφθονο κρασί.
Ο Δήμος Ευκαρπίας οργανώνει γιορτή στις 11 το πρωί στο πάρκο του Αγίου Κωνσταντίνου, με σαρακοστιανά εδέσματα, άφθονη ρετσίνα και τα χάλκινα του Αλέξανδρου Ζώρα.
Την παράδοση, αλλά και την ανθρωπιά και την κοινωνική ευαισθησία συνδυάζουν οι εκδηλώσεις, τις οποίες οργανώνουν ο Δήμος Ωραιοκάστρου και ο Πολιτιστικός Οργανισμός, για τον εορτασμό της Καθαράς Δευτέρας, στις 2 Μαρτίου 2009. Η καθιερωμένη εκδήλωση για τα Κούλουμα, η οποία περιλαμβάνει ένα πλούσιο εορταστικό πρόγραμμα που απευθύνεται στους πολίτες όλων των ηλικιών και όλων των προτιμήσεων, θα αρχίσει στις 11 το πρωί και κατά την παράδοση όλων των προηγούμενων ετών θα φιλοξενηθεί στον χώρο του δημοτικού σχολείου.
Στο Ε΄ Δημοτικό Διαμέρισμα την Καθαρά Δευτέρα, στις 11.30, θα πραγματοποιηθεί αποκριάτικη γιορτή με ζωντανή μουσική και παραδοσιακά συγκροτήματα, στις στο Άλσος της Ν. Ελβετίας. Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης θα προσφερθούν παραδοσιακά εδέσματα (λαγάνα και χαλβάς).